zoekmachine marketing

U wilt graag adverteren op Google?
Hoe bereikt u uw doelgroep met SEA?

 

digital marketing 1725340 1920

Adverteren en kliks

Als u gaat adverteren op Google, betaalt u voor elke klik die op uw advertentie gemaakt wordt. Daarom is het van belang dat u uw doelgroep goed kent. U wilt weten met welke woorden ze u zoeken en u wilt niet dat de verkeerde mensen klikken op uw advertentie.

Door tijd te steken in het vinden van de juiste zoekwoorden combinaties kan een goede campagne worden opgezet met Google Adwords. Door diverse instellingen die u doelgroep precies kunnen afbakenen, verschijnt uw advertentie alleen bij mensen die naar uw produkt op zoek zijn. Zo wordt uw advertentie alleen getoond aan mensen, die ook op zoek naar uw produkt zijn. Zo wordt zo veel mogelijk voorkomen dat er onnodig op uw advertentie geklikt wordt.

Meten is Weten

Door uw Google Adwords account weer te koppelen aan uw Google Analytics, kan precies worden gemeten of uw advertenties rendabel zijn. U kunt afmeten hoeveel conversies u heeft. Door deze gegevens als uitgangspunt te gebruiken voor uw website, kunt u uw website verbeteren daar waar het nodig is. 

Display Advertising

U kunt ook beslissen om aan display advertising te gaan doen. Ook deze advertenties kunt u precies instellen. Mocht u bijvoorbeeld alleen lokaal willen adverteren, dan kunt u bijvoorbeeld alleen in uw eigen omgeving adverteren. 

Search Engine Advertising is een aanvulling op Search Engine Optimalisation. Het effect van SEA is heel kort, en u betaalt per klik. SEO is veel werk, maar het effect is blijvend. Mocht u met SEA willen adverteren, dan is het noodzakelijk om ook Google Analytics in te stellen. Het is belangrijk dat de resultaten worden gemeten voor het effect te meten van een campagne en om te registreren wanneer u bijvoorbeeld met een campagne begint. 

Wilt u graag meer weten over Search Engine Optimalisation, stuurt u dan gerust een mail, zodat wij contact met u kunnen opnemen.

© MtB-Websites voor Websites en Zoekmachine Marketing 2019