strategie

Wat moet ik in mijn website zetten? 
Wat is mijn doelgroep? 
Wat wil ik bereiken? 

schaakstuk

Strategie

Het is belangrijk dat u een doel heeft voor uw website. Wilt u dat potentiele klanten contact met u opneemt? Wilt u dat mensen iets bij u kunnen bestellen en betalen (webshop)? Wilt u idee├źn uitdragen? Er zijn veel doelen voor een website. Door uw bedrijf en uw doelgroep zo precies mogelijk af te bakenen en daar uw online marketing op aan te passen, heeft u meer mogelijkheden uw doelgroep te bereiken.

Graag help ik u met dit proces en met de keuzes van online middelen en middelen om uw doelgroep zoveel mogelijk te specificeren en middelen zoeken om deze online te bereiken.

content

Content

Het uitgangspunt van de website is de content. De afbeeldingen en video's zijn ter ondersteuning van de content. Daarom is het erg belangrijk dat er al content geschreven is, voordat de website goed gebouwd kan worden. De huisstijl wordt als uitgangspunt genomen voor het design. Het is belangrijk dat zowel online, als offline, je bedrijf wordt herkend aan de huisstijl.
Het is belangrijk dat uw website logisch ingedeeld is. Zo kan de bezoeker snel vinden met wat hij wil zonder te hoeven zoeken. 

Het internet bestaat uit allerlei pagina's die met elkaar gelinkt zijn. Wil je graag zichtbaar zijn op het internet, zorg dan dat je teksten links bevatten, zodat je meedoet in he geheel van links.

design rond

Design

Ook de beoogde doelgroep is een belangrijke factor in het design. Het is zaak de beoogde doelgroep goed af te bakenen, zodat deze doelgroep zich pretttig voelt op uw website. Vanzelfsprekend vraagt een website voor een huisschilder een ander design dan een website voor een kinderdagverblijf. Daarnaast wilt u nog een sprecifiekere doelgroep aangspreken, bijvoorbeeld grote projecten voor een schilder of juist pariculieren. Richt u zich op volwassenen of kinderen? Door uzelf deze vragen te stellen, wordt uw doelgroep voor u steeds duidelijker. 
Bij het gebruik van afbeeldingen is het van belang deze specifieke doelgroep steeds voor ogen te houden. Blijf bij het kiezen van afbeeldingen ook zoveel mogelijk bij wat u aanbiedt bij uw bedrijf. Als u andere verwachtingen wekt met uw afbeeldingen dan dat u aanbiedt, dan kan uw potentiele klant alsnog afhaken.

© MtB-Websites voor Websites en Zoekmachine Marketing 2019